donderdag 29 december 2011

Pony's are taking over


De dametjes zijn helemaal gek van Little Pony's.
Via marktplaats tikte ik een ponyfamilie op de kop
en voorzag die van een gehaakte garderobe.



Een pony- (of barbie-) rokje haak je zo:
Haak een ketting van lossen, sluit de ring met een halve vaste. De ring moet om de pootjes van de pony passen (om aan te trekken).
Eerste toer: vasten in alle lossen.
Tweede toer: vasten in alle vasten van de vorige toer.
 Derde toer: twee stokjes in iedere vaste van de vorige toer.
Vierde toer:  in een andere kleur drie stokjes in het eerste stokje van de vorige toer, een halve vaste in het volgende stokje. Herhaal dit tot je rond bent.
Rijg een touwtje door de bovenste rij vasten om het rokje op maat te strikken.

13 opmerkingen:

  1. Ik was als kind ook fan! Nu zijn de Pony's anders dan toen, en ik hoop in de kringloop altijd een Little Pony te vinden, mijn moeder heeft ze niet bewaard... Maar tot nu toe geen succes, dus misschien moet ik voor mezelf ook maar een hedendaagse Pony kopen, en daar rokjes voor haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Mevr. Snoeshaan: Kijk eens op marktplaats, dat is echt een pony-paradijs! Deze van mijn meiden zijn geloof ik niet de echte. Ik heb er geen verstand van, want had vroeger geen pony. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow wat leuk!! pony fase hier voorbij(ze liggen nu op zolder hihi) anders wist ik wat me te doen stond!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o, zo herkenbaar! Hier begint het iets af te zwakken... leuk om kleding voor ze te haken. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohh, my little pony's! Wat vind ik die gaaf! Had er graag een dochter voor gewild! ;) Fijne feestdagen voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook hier een My Little Pony fan! Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waaa, vet retro :) Kan begrijpen dat je meiden er dol op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super hihihihihi .... je zou toch zelf ook bijna weer met de pony's gaan spelen. Schitterend!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. geweldig! Ponies met een rokje...cool!

    BeantwoordenVerwijderen