zaterdag 19 april 2014

Draagtas

Omdat ons ventje altijd vervoerd wordt in een draagdoek (of manduca of Mei-Tai),
had ik een tas nodig met een wat langer hengsel, liefst verstelbaar.
Zodat de tas over alles heen kan en toch niet in de knel komt met zoonlief.
Een 'draagtas' dus eigenlijk.




Ik gebruikte een jaren tachtig jurk (zachte rib) voor de buitenkant
en mijn oude positiebroek voor de binnenkant.
Het kleine zakje van de broek naaide ik op de tas en de kontzakken
gebruikte ik aan de binnenkant, zodat daar sleutels en telefoon in kunnen.
De gesp (die niet op de foto staat zie ik) haalde ik van een oude tas
en het band en kant zijn restje van eerdere projecten.

De tas sluit met klittenband, lekker makkelijk (het is toch altijd een beetje grabbelen
onder het kontje van de kleine man als ik iets uit mijn tas wil halen).

Bij elkaar ziet dat er dan zo uit:


De doek die ik gebruik is een Amazonas Laguna.
Draagt heerlijk!

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie doek! En die tas is vast heel handig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gemaakt die tas, mooi!
    En wat heerlijk om die kleine zo lekker met je mee te dragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk! Vooral ook het hoedje!! Echt n jippiejajee stofje ��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gedaan! Aaahh lekker he zo'n klein ventje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach zo'n manneke. Heerlijk. Leuke tas, slim bedacht ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuke tas! En fijn hè die draagdoeken. Ik ben er ook fan van! Schrijf / lees jij soms ook op het forum van dragen en voeden?
    groetjes, Lydia
    lilaledikant.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik schrijf of lees niet op dat forum, maar zal er zo eens een kijkje nemen! :-)

      Verwijderen
    2. Ik moest ook gelijk aan het forum denken. Daar zijn ook tassenmakers voor 'dragers', bijvoorbeeld de hiptas en de onbag. Beide tassen zijn speciaal voor als je 'draagt'.

      Verwijderen
  7. Mooi geworden!! Heerlijk he die draagdoeken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee! Mooi geworden. Mijn tas knelt ook steeds bij gebruik van draagdoek dus ik moet ook maar eens aan de slag. Prachtige draagdoek!! Gezellig plaatje zo!

    BeantwoordenVerwijderen